Webadvies op maat voor elke KMO 

Just pin it

Het principe van Pinterest is heel simpel. Het is eigenlijk een prikbord van vroeger waar je inspirerende foto's of ideeën per thema samenhangt, maar nu digitaal. Het woord Pinterest is een samentrekking van de Engelse woorden pin en interest.

Begin 2020 telt Pinterest 335 miljoen maandelijkse gebruikers. Pinterest is vooral gegeerd bij vrouwen. Ook belangrijk om te weten is dat vrouwen 70% tot 80% van het koopgedrag beïnvloeden (Hootsuite). Op basis van deze cijfers is het dus belangrijk om als bedrijf ook aanwezig te zijn op dit social mediakanaal. De mogelijkheden van Pinterest voor bedrijven zijn de laatste jaren uitgebreid. Nu is het bijvoorbeeld al mogelijk om video's te posten en geheime borden samen te stellen, enkel voor personen die je zelf selecteert. 

Je kan ook adverteren via Pinterest. Hiervoor moet het campagne doel, de doelgroep en het advertentietype ingesteld worden. Van de pins die je promoot kan je de verschillende statistieken via Pinterest volgen. Via Google Analytics kan je het klikgedrag van de Pinterest bezoeker op jouw website verder analyseren. Beide data samen en vooraf gedefinieerde KPI's geven jou voldoende inzichten om te beslissen of dit een geslaagde campagne is of niet.

 

Geïnteresseerd om te starten met Pinterest?